OpenStreetMap

Ajaibnya semua nama jalan banyak taman perumahan, lengkap dalam tempoh singkat!

Posted by AkuAnakTimur on 10 May 2020 in Malay (Bahasa Melayu)

Kalau boleh belek dan cedok (G***** S***** V***) macam tu je, dah lama peta satu Malaysia ni, lengkap sebab orang lain dah tolong buat siap-siap (bersyukurlah orang Jerman tu wujud, cuba tengok detail sangat-sangat tempat diorang - tapi hakikatnya majoriti pemeta Jerman tak main cedok-cedok).

Ada sebab kenapa ada rangka jalan dah ada sana sini… cuma nama jalan dan tempat yang belum ada. Bukan saja-saja tinggal kosong tau.

Tak ada paksaan kalau tak tahu nama jalan, banyak benda lain boleh buat. Bentuk rumah, bentuk bangunan, dll.

Peta larangan tu boleh kita guna kalau nak rancang nak belok ke arah mana, nak masuk jalan mana, nak belek mana papan tanda nama jalan. Lepas research tu keluar dan catat sendiri. Simbol hak cipta (©) kecik-kecik tu bukannya hiasan sempena Aidilfitri semata-mata tau.

Supervisor dah pesan dah kan?

Comment from kucai on 11 May 2020 at 03:32

Abang ‘sambar’ tak like! huhuhu

Login to leave a comment